طرز تهیه قرابیه شکلاتی

قرابیه شکلاتی، آموزش کامل طرز تهیه و پخت قرابیه شکلاتی خوشمزه و مجلسی در منزل مرحله به مرحله ، ghorabiye-shokolati دستور تهیه قرابیه شکلاتی خوشمزه و مجلسی در منزل

قرابیه از شیرینی های خوشمزه و بی نظیری است که در دید و بازدید های عید سرو می شود. قرابیه شکلاتی از شیرینی های معروف تبریز است که در همه جا مخصوصاً در استانبول بسیار پرطرفدار است. قرابیه نوعی کلوچه است که به شکل ساده و شکلاتی درست می شود و تهیه آن بسیار ساده و آسان است.

به هر حال اگر با طرز تهیه قرابیه شکلاتی آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، مواد لازم و دستور تهیه قرابیه شکلاتی را آماده کرده ایم تا شما بتوانید با این آموزش ساده شیرینی پزی، به راحتی در منزل این قرابیه شکلاتی را مرحله به مرحله درست کنید.

مواد لازم قرابیه شکلاتی
کره 115 گرم
پودر قند نصف لیوان
تخم مرغ 1 عدد
شکلات تلخ 80 گرم
نمک 1‌ پنس
آرد  2 لیوان دسته دار فرانسه
پودر کاکائو  1 قاشق غذاخوری
بکینگ پودر 2 قاشق چای خوری
دستور تهیه و پخت قرابیه شکلاتی

1. برای درست کردن قرابیه شکلاتی، ابتدا تمام مواد را از چند دقیقه قبل بیرون از یخچال می گذاریم تا به دمای محیط برسند. دقت کنید که کره حتما باید کاملا نرم شود.

2. حالا اول شکلات را خرد کرده و روی بخار کتری بن ماری می کنیم و بهش نمک اضافه می کنیم و کنار می گذاریم تا خنک شود.

3. سپس کره نرم شده را به همراه پودر قند با همزن می زنیم تا کرمی رنگ شود. بعد تخم مرغ و شکلات بن ماری شده را هم به کره اضافه می کنیم و سریع هم می زنیم. دقت کنید که اگر سریع عمل نکنید، شکلات زود می بندد.

4. در ادامه مخلوط آرد، پودر کاکائو و بکینگ پودر را هم به مواد بالا اضافه می کنیم و با دست ورز می دهیم تا خمیر لطیف و نرمی به دست بیاید.

5. در انتها در کف سینی مخصوص فر کاغذ روغنی می گذاریم. سپس از خمیرآماده شده در اندازه های تخم مرغ برمی داریم و گرد می کنیم و آنها را در سینی می چینیم.

6. فر را از قبل با دمای 180 درجه گرم می کنیم و سینی را به مدت 15 دقیقه داخل فر قرار می دهیم تا قرابیه های شکلاتی ما پخته شود.

7. برای داشتن ترک های درشت روی شیرینی ها، بعد از پنج دقیقه در فر را باز می کنیم و خیلی سریع با پشت قاشق روی شیرینی ها را فشار می دهیم تا کمی مسطح شوند. بلافاصله سریعا سینی رو داخل فر می گذاریم.

8. بعد از پخت شیرینی ها، صبر می کنیم تا کاملا خنک شوند و بعد آنها را از سینی جدا کنیم. برای تزیین، کمی شکلات صبحانه در داخل قیف می ریزیم و کمی روی شیرینی ها می ریزیم و سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این قرابیه شکلاتی خوشمزه لذت ببرید.


سایت جالب و شگفت انگیر قرابیه ,شکلاتی ,کنیم ,تهیه ,شیرینی ,پودر ,قرابیه شکلاتی ,تهیه قرابیه ,دستور تهیه ,بکینگ پودر ,پودر کاکائو ,تهیه قرابیه شکلاتی ,قرابیه شکلاتی خوش منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

nothinggg mashhad.tourism.sights@gmail.com دهیاری و شورای اسلامی روستای گپسر شمال موزیک | دانلود آهنگ مازندرانی ققنوس koriscpqhr4 Blog بانک اطلاعات مشاغل آگهی تایم همیشه بهار